Hetgaat erom dat je overbrengt wie je bent als bedrijf of organisatie.
Vergelijk het maar met een eerste afspraakje. Je ziet elkaar voor het eerst, je begint een gesprek. Maar ondertussen heb je al een idee gevormd van het karakter of de persoonlijkheid van de persoon voor je. Puur op gevoel. Dat is bijvoorbeeld, de verschijning (groot en sterk, nonchalante haren, zenuwachtige trekjes, zelfverzekerd, verlegen), de kledingkeuze (stijl, kleur, stof etc.) of de manier van praten (woordgebruik, intonatie). Tijdens het gesprek merk je of je gevoel klopt. En jawel, jullie houden allebei van kunst en jullie volgen een veganistische levensstijl. Er is een match😊!
Terug naar (online) communicatie. Het is een middel om in contact te komen met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw diensten of producten. Ze komen op je website, ze lezen je berichten, reacties op sociale media, ze hebben over je gehoord van anderen. Ze zijn op zoek naar de oplossingen die jij biedt. Maar met jou zijn er nog vele andere aanbieders. Dus zoeken ze naar een match. Onbewust zit dat ‘m vaak in de details. Woorden, vormen, kleuren(combinaties), beelden, lettertypes; zoveel elementen die bepalend zijn om te willen klikken op die ‘contact- of bestelknop’.
Maak keuzes! Die passen bij jouw bedrijf/organisatie en de mensen die er werken.