Selecteer een pagina

Op vrijdagavond kijken we #TVOH. The battles leveren een avond vol spannende optredens van telkens 2 sterren in wording. We vragen ons altijd af waarom de coach 2 super goede performers tegenover elkaar zet. Eén van de 2 moet uiteindelijk de ring verlaten. Jammer, want eigenlijk zingen de meeste deelnemers aan the battles goed. 

Dan gaat het uiteindelijk om identiteit. Welke identiteit spreekt je het meeste aan (hoe ziet iemand eruit, wat vertelt hij/zij in het persoonlijke filmpje; in wie geloof je echt? In wie gelooft het publiek? De coach die wint, heeft The Voice in zijn/haar team die het meest aanspreekt bij het grote publiek. De echte fans hebben het laatste woord. 

Hoe kijk jij naar je concurrent? Vergelijk je de prijs, producten of dienstverlening? Kijk je tegen hem op? Of vertel je jouw klanten dat jouw producten/diensten beter, mooier, goedkoper, slimmer zijn? 

Ga voor WIN-WIN 

Samenwerking in plaats van rivaliteit. Je hoeft niet te strijden met een gelijkwaardige concurrent. Want als je goed kijkt naar je concurrent, dan zie je ook WAAROM klanten bij hem kopen. En als je weet wie jouw klanten zijn en waarom ze bij jou komen, dan zie je verschillende doelgroepen. Je ontdekt welke klanten zich aangetrokken voelen tot jouw organisatie of juist het bedrijf van je collega. Dat komt omdat elk bedrijf een eigen unieke identiteit heeft. Het gaat ook om de mensen in het bedrijf. Samen bepaal je de identiteit van de organisatie, dat laat je horen, zien en voelen aan klanten, medewerkers en partners.  

De bevlogenheid, de aanpak van mensen in de organisatie zorgen voor die onderscheidende identiteit. Zij maken het verschil in de manier waarop klanten verbinding voelen met het bedrijf. En juist omdat je dezelfde doelmarkt hebt kun je elkaar versterken en samenwerken. Dan is 1+1= 3!

Bij TVOH volgen na the battles the knock-outs…zover hoef je het niet te laten komen! Choose your battles … en bundel je krachten met een gelijkwaardig concurrent. Bijvoorbeeld door samen een evenement te organiseren. 

Lijkt me leuk om hierover eens van gedachten te wisselen! Ik stel je de vragen, ik luister en denk mee. De antwoorden en inzichten leiden samen tot een herkenbare identiteit die past bij jouw organisatie en jouw mensen. Vervolgens help ik je om de identiteit begrijpelijk te communiceren en te vertalen in toegevoegde waarde voor je klant. Want wat jullie doen en vanzelfsprekend vinden, dat is voor anderen pure magie. 

Hartelijke groet, Yü-lien Tjiong