En weet je wat nu zo leuk is?
Ik ontdek steeds weer dat communicatie ook cruciaal is voor vergroeningsprojecten. Want dat het groener móet, dat staat voor mij vast. Maar daarvoor wil je wel van alle stakeholders groen licht krijgen.
We nemen afscheid van het oude vertrouwde. Dat vinden we eng, maar als je terugkijkt naar vandaag, één jaar geleden, dan is toch al heel veel anders. Hoe kun je samen met je team in 2021 nieuwe stappen maken?
Tijdens de zomer vroeg ik een paar ondernemers naar hun ervaringen. Wat was voor hen de trigger om in de coronastand te gaan werken? Waar maakten zij zich zorgen over en wat is de volgende stap?
Weet jij waarom je de warming-up van je B2B klant niet mag overslaan? Het verkrijgen van een warme relatie doe je niet 'even'. De warming-up wordt nog wel eens onderschat waardoor het nieuwe contact vroegtijdig uitvalt.
Soms denk ik dat er in de afgelopen tijd heel wat marketingplannen in de prullenbak zijn beland. Ik zal je vertellen waarom je je plan beter weer uit de prullenbak kunt halen.
Moeten we elke marketing investering stoppen in deze coronatijd? Een terechte vraag in deze onzekere tijd. Niet alleen vanwege mijn rol als marketeer, maar vooral als mens zie ik het als volgt:
Waarom ik doe wat ik nu doe? Elk jaar stel ik mezelf weer deze vraag. Reflecteren of ik nog steeds de weg volg die ik wil volgen. Want onze tijd is kostbaar en ik wil vooral dingen doen waar ik energie van krijg.
Een slimme strategie bedenken is belangrijk. Maar nog belangrijker is een sterk team. Want een goed team vormt een sterke eenheid, kan tegen een stootje en zal bij uitvoering van de strategie niet opgeven bij tegenslag. Maar zoeken naar oplossingen die waarde toevoegen aan het leven van je klanten.
Hoe verdeel je kracht & inspanning zodanig dat je de eindstreep behaalt met de juiste voldoening? Zodat je niet het gevoel hebt; ik had harder gekund …
Als je nieuwe koers gaat varen, een fusie, of welke andere verandering aangaat, dan lijkt het logisch om na te denken over een nieuw logo om de nieuwe visie te communiceren.
Draagvlak en enthousiasme in je organisatie, dat realiseer je niet door mensen zo nu en dan een presentatie voor te schotelen met de missie, visie en kernwaarden.
Je weet waar je naar toe wilt. Maar de weg er naar toe is niet zo gemakkelijk. Om tot een oplossing te komen is inzicht nodig. Maar dat is niet genoeg. Het vraagt om een creatieve sprong.
In B2B zie je verschillende reizigers die op verschillende momenten instappen. Het is super leuk en leerzaam om samen met je team de huidige klantreis in kaart te brengen!
Aantrekkingskracht daar gaat het om.. Wat kan mijn organisatie hiermee, zul je denken. Niet iedereen verkoopt warme broodjes. Maar wat kunnen we hier dan van leren?
Want identiteit verbindt mensen met een gemeenschappelijke droom, belofte of visie. Identiteit is dan niet alleen wat je nu al bent, maar ook dat waar je naar op weg bent. Identiteit als toekomst.
Het lijkt heel simpel. Klanten komen bij jou kopen, want ze hebben vertrouwen in jouw bedrijf. Hebben ze geen vertrouwen, dan komen ze dus niet! Maar hoe win je dit vertrouwen?
Gisteren leerde ik deelnemers in een workshop zien en ervaren hoe je bedrijf in het hoofd en hart van je klanten komt. Hoe doe je dat, waar begin je met je marketing en (visuele) communicatie.
Laatst belde een ondernemer mij met de vraag: Ik heb 2 doelgroepen die totaal verschillend zijn. Ik vind het lastig om hiermee om te gaan, want ik moet steeds een andere pet op, hoe doe ik dat? Mijn directe antwoord was: waarom?
Als ondernemer ga je ook altijd door; je doet je “ding”, je moet het bedrijf aan de gang houden, je werknemers doen hun werk zoals ze gewend zijn en alles loopt… Of niet?
Na inmiddels 2 overwinningen door ONS Oranje voetbalteam is de Oranje-factor aanwezig. WE hebben gewonnen en WE worden hopelijk wereldkampioen… Maar als we verliezen dan hebben ZIJ het gedaan…
Veel bedrijven denken dat ze duurzaamheid in hun onderneming moeten doorvoeren omdat ze hiermee een unieke positie denken in te nemen in de gedachten van de consument.